Ο άγνωστος σιδηρόδρομος



Ο άγνωστος σιδηρόδρομος Αγ. Μαρίνας - Λαμίας - Μπεκής 1892-1905







...Κατά την έρευνα του ο Ζήσης Πρωτοπαπάς , εντόπισε τη λειτουργία (από το 1892) ενός «ξεχασμένου» σιδηροδρόμου, που σε κανένα βιβλίο, λεύκωμα ή περιοδικό, δεν αναφερόταν τίποτα γι' αυτόν. Ετσι, έπειτα από επίπονες προσπάθειες, έφτασε στην συγγραφή του βιβλίου «Ο άγνωστος σιδηρόδρομος Αγ. Μαρίνας - Λαμίας - Μπεκής (1892-1905). Ερευνώντας τον Αθηναϊκό και Λαμιακό Τύπο της εποχής, άντλησε πληροφορίες  που ανέτρεψαν τις μέχρι σήμερα θεωρίες για τον εν λόγω σιδηρόδρομο. Το έργο του αποτελεί μια συμβολή στη διάσωση της ιστορίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και της τοπικής ιστορίας.


 Κάποια αποσπάσματα απο το βιβλίο






Είσοδος Γέφυρας
Φωτογραφία του 1892 (Σπάνια) 





 Φωτογραφία του 1902 με φόντο την γέφυρα 



 Η ατμάμαξα "Marina" σε φωτογραφία του 1892




 Φωτογραφίες τρένων των τελευταίων ετών, που περνούν απο την Αγία Μαρίνα


















 Ο σταθμός της Αγίας Μαρίνας 





 Οι ακριβές κατευθύνσεις των σιδηροδρομικών γραμμών του "τότε" και του "τώρα"








Ένα κομμάτι του Άιφελ στην Αγία Μαρίνα Φθιώτιδας
Ένα κομμάτι του Άιφελ στην Αγία Μαρίνα Φθιώτιδας



Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή είναι η ιστορία της γέφυρας, που δεσπόζει παραλιακά της Αγίας Μαρίνας  Φθιώτιδας.

Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν, είναι πως υπάρχει στενή συγγένεια με τον πύργο του Άιφελ.

Για την ακρίβεια, η κατασκευαστική  BATIGNOLLES, συνεργάτης της οποίας ήταν και ο Άιφελ, είναι η εταιρεία η οποία ξεκίνησε το έργο κατασκευής της προβλήτας το 1892.

Την ίδια περίοδο δουλευόταν παράλληλα και το μεγάλο έργο στη Γαλλική πρωτεύουσα. Ένα project το οποίο εμπνεύστηκε ο Γκουστάβ Αιφελ .

Οι πληροφορίες που θέλουν τον ίδιο να είναι υπεύθυνος και για τον σχεδιασμό της γέφυρας στην Αγία Μαρίνα δεν είναι εύκολο να διασταυρωθούν και τα στοιχεία είναι ελλειπή. Παρ΄όλα αυτά τόσο οι εκπληκτικές ομοιότητες στον σκελετό και τη δομή των δύο έργων, όσο και παλιά σχέδια με την υπογραφή του γραφείου, κάνουν σχεδόν βέβαιη την ανάμειξη του.

Η κατασκευή της προβλήτας που εμείς αποκαλούμε γέφυρα, εξυπηρετούσε τη μεταφόρτωση των μεταλλευμάτων από τα μεταλλεία του Δομοκού σε φορτηγά πλοία και ουσιαστικά ήταν μια προέκταση του σιδηρόδρομου  Λαμίας.



 Σχέδια της κατασκευαστικής Batignolles






Πηγή:http://www.scouter.gr